Název: Name: | Jakovlev I-26-I | Yakovlev I-26-I |
Originální název: Original Name: | Яковлев И-26-I | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1939-DD.MM.1939 Moskevský letecký závod č. 115, Moskva | |
Období výroby: Production Period: | 29.06.1939-27.12.1939 objednájka a dokončení 1. prototypu | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 pro letové zkoušky 1 pro statické testy | |
První vzlet: Maiden Flight: | 13.01.1940 1st prototype | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 2206 kg | 4863 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 2600 kg | 5732 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 10,000 m | 32ft 10in |
Délka: Length: | 7,475 m | 24ft 6in |
Výška: Height: | 2,640 m | 8ft 8in |
Plocha křídla: Wing Area: | 17,15 m2 | 184.6 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 151,603 kg/m2 | 31.05 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Klimov M-105P kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 809 kW (1 100 k), nominální výkon 750 kW (1 020 k) a bojový výkon 809 kW (1 110 k) v h= 2 000 m. Vrtule trojlistá VIŠ-52P s nastavitelným úhlem náběhu o průměru 3 000 mm. | Klimov M-105P twelve-cylinder liquid-cooled vee engine, rated at 1,085 hp for take-off, nominal power 1,006 hp and combat power 1,085 hp at 6,562 ft, driving a three-blade variable-pitch VISh-52P propeller of 9ft 10in diameter. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 408 l | 90 UK gallons (107.8 US gallons) |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 586 km/h v 5100 m | 364.1 mph in 16732 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 5,2 min do 5000 m | 5,2 min to 16404 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 11150 m | 36581 ft |
Dolet: Range: | ? km | ? mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 1x pevný kanón ŠVAK ráže 20 mm střílející osou vrtule, 120 nábojů a 2x pevný kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm, po 420-650 nábojích. | One fixed forward-firing 0.79 inch ShVAK firing through the propeller spinner, 130 rounds and two fixed forward-firing 0.3 inch ShKAS machine-guns, 420~650 rpg |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Údaje se vztahují k prvnímu prototypu I-26-I. Tento letoun nalétal 13 h 9 min běhěm 43 letů, 27. dubna 1940 byl zničen při hávárii. | Data refer to the first prototype I-26-I. This aircraft flew a total of 13 h 9 min at 43 takeoffs. On 27 April the first prototype was lost in fatal accident, killing long time Yakovlev's test pilot Yu.I.Piontkovskij. The cause was a manufacturing defect and pilot's hurry to push prototype to its limits. |
Zdroje: Sources: | William Green, Warplanes of the Second World War, Volume Three – Fighters, Macdonald & Co. Ltd., London rok 1961, ISBN: 0-356-01447-9 Václav Němeček, Vojenská letadla 3., Naše vojsko, Praha rok 1992, 3. doplněné vydání, ISBN 80-206-0117-1 Hans-Heiri Stapfer, Yak Fighters in Action, Aircraft No. 78., Carrollton, Texas, Squadron/Signal Publications, Inc., 1986. ISBN 0-89747-187-3. http://www.airwar.ru/enc/fww2/i26.html http://amocs.com/ru/ACES/yakfighters/i26spec.htm http://www.ctrl-c.liu.se/misc/ram/i-26.html http://ram-home.com/ram-old/i-26.html ww2drawings.jexiste.fr http://www.ww2warbirds.net/ww2htmls/yakoyak1.html http://img.wp.scn.ru/camms/ar/349/pics/1_18.jpg archiv autora |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |